dinsdag 17 november 2020

Zonder titel sculptuur 65x40x30cm gejut drijfhout touw Verkocht

Om van drijfhout iets te maken moet je heel veel jutten om te kunnen kiezen uit zoveel mogelijke vormen. Ik had al aardig wat bij elkaar gesprokkeld en nadat ik het prachtige stuk drijfhout gevonden had dat me deed denken aan een kop van een hond(paard) besloot ik de gok te wagen en begon ik met passen en meten. Na weken puzzelen kreeg ik het dier van liggend naar staand. Uiteindelijk, rekening houdend met de vorm, de nerfrichting, de kleuren, de verhoudingen en de uitdrukking stond hij daar  
uit de zee geboren. De hele sculptuur is bewerkt met een verharder op waterbasis, zodat het soms nog wat zachte hout weer jaren mee kan. Nu te zien in ons museum en klaar voor adoptie.






 







Geen opmerkingen: